وبلاگ

رنگ با کوره الکترواستاتیک

رنگ کوره ای یا رنگ الکترواستاتیک، نوعی رنگ صنعتی است که در دو نوع رنگ های پودری و رنگ های مایع کوره ای در صنایع رنگ و پوشش تولید می شوند و کاربردهای گسترده ای در حوزه رنگ آمیزی انواع سطوح فلزی دارند. به عبارت دیگر، رنگ های پودری الکترواستاتیک، بهترین نوع رنگ صنعتی به شمار می روند که دارای کمترین آثار مخرب زیست محیطی بوده و سلامتی کارگران را تهدید نمی کنند. در حال حاضر طیف وسیعی از انواع رنگ کوره ای برای رنگ آمیزی سطوح مختلف به کار می روند. انتخاب استفاده از رنگ الکترواستاتیک پودری یا مایع به نظر کارخانه های مصرف کننده بستگی دارد اما به نظر می رسد رنگ های پودری کوره ای، بهترین گزینه برای صنایع فلزی باشند.

پوشش پودری فرآیند استفاده از یک ماده پودری ریز، خشک و با جریان آزاد بر روی یک لایه فلزی و پختن آن است تا به صورت یک رنگ کوره ای بتواند پوششی با دوام و تزیینی ایجاد کند.

رنگ کوره ای پودری بصورت پودری با پوششی مناسب ساخته می شود. با استفاده از ابزار های خاص و در دمای مشخصی بعد از اینکه رنگ به سطح بدنه خودرو یا هر قطعه ای دیگر پاشیده شد حرارت داده خواهد شد تا رنگ کوره ای با مقاومت و انسجام خوبی شکل گیرد.
همچنین دما و زمان نیز در رنگ کوره ای پودری متفاوت می باشد. اگر برا اساس دستورالعمل سازنده استفاده شود، تاثیر آن بهتر خواهد بود. رنج دما و زمان در آنها از 10 تا 18 دقیقه هستند و از دمای 185 تا 230 درجه سانتیگراد با این رنگ ها کار می کنند.
برای رنگ های روشن برای اینکه از زردی ممانعت شود دمای کوره را پایین و زمان آن را افزایش می دهند. در رنگ های تیره نیز چون استفاده از رنگ کوره ای نیاز به تخصص دارد از دمای بالا و زمان پایین نیاز دارد.

 

مزایای رنگ کوره ای

کیفیت بالای رنگ آمیزی از مزیت های اساسی رنگ های کوره ای، است. کیفیت رنگ و ظاهر دریچه تامین هوا در صنعت دریچه سازی بسیار اهمیت دارد، از این رو کارخانه آبسال نو  رنگی بهتر و با کیفیت تر از رنگ کوره ای نیافته است.

از مزایای دیگر این رنگ ها، دوام بالا و عمر طولانی این محصول است.

این رنگ ها دوست دار محیط زیست بوده و آسیب زیادی در حین کار به کارگران وارد نمی شود. میتوان رنگ های اضافی را در سایکلون های بازیافت رنگ جمع آوری نمود و مجدد مورد استفاده قرار داد.

این محصول با وجود تمام ویژگی‌های خوبی که در خود جای داده، هزینه کم‌ و قیمت مناسب تری را برای مصرف کننده خواهد داشت. زیرا  98% رنگ اسپری شده که در اتاقک رنگ‎ آمیزی پخش شده را می‌توان جمع آوری و استفاده کرد.

تنوع بالای رنگ این محصولات، از دیگر مزایای این محصول می باشد.

نتیجه رنگ آمیزی با رنگ کوره ای، ظرافت بالا، زمان کوتاه برای خشک شدن و ایجاد یک سطح صاف و بی عیب و نقص خواهد بود.

از نظر نظافت، این رنگ ها بهترین انتخاب برای کارخانه ما می باشد. نظافت راحت و سریع یکی از مزایایی که است که برای محیط های تولیدی و کارگاهی اهمیت دارد.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *